Fuj, vy chlapi, fuj

Tak ať ti to ten tvůj dá pořádně vyžrat! Napsala jedna diskutující po uveřejnění blogu „Visíš mi půl mega, máti“ To jsem se zase jednou poučila! Konečně vím, jaká jsem. Zahořklá herdekbaba, co totiž nenávidí ženský. Dala jsem vzniku novému slovu: jsem mysoginka. Jinak bych přece nikdy nemohla napsat článek, ve kterém bych se zastávala práv mužů – otců, kteří marně usilují o naplnění svých rodičovských práv. Když se diskuse rozvíjela jen na aktuálně.cz, tak to ještě šlo. Obrátky však dospěly do závratných výší v okamžiku, kdy můj článek převzaly webové stránky Českého svazu mužů, usilujících o rovnoprávné postavení mužů ve společnosti, www.svaz-muzu.cz.

Dospěla jsem k názoru, že není zbytí: pokud chci chodit jinými cestami než kanály a nečíhat, kdy po mně jaká feministka, cítící se být mojí úhlavní nepřítelkyní, hodí jakou cihlu, musím se pokusit o rehabilitaci a pořádně na ty chlapy taky plivnout. Využiji k tomu svoji bohatou praxi právničky rozvádějící různé ty milio- a miliar- a manaže- a majite-, jejichž spisů mám v archivu pěkných pár metrů šanonků.

Protože od advokátky nelze očekávat nic jiného, řeknu to rovnou: jdu po prachách. To je taky ten důvod, proč obhajuji v rozvodových a rodinných věcech ty největší bídáky, totiž chlapy. Mají těch prachů totiž většinou víc než ubohé ženy, které se místo hrabání pod sebe starají o děti. Protože jsem slíbila, že na muže budu v tomto článku pouze plivat, nemohu napsat, že za to ti ubožáci v podstatě nemohou, že se rozvádějí. Faktem ale je, že jsou obětí závažné choroby, kterou jsem diagnostikovala a provizorně nazvala „diagnóza muž“.

Jedná se o pandemickou globální chorobu, postihující téměř polovinu celosvětového obyvatelstva. Je v podstatě neléčitelná, tedy alespoň bez zásadních chirurgických zákroků, které stejně mohou odstranit jen vnější příznaky, takže na existenci choroby samotné nic nemění. Přesto jí však Světová zdravotnická organizace nevěnuje naprosto žádnou pozornost, což považuji za alarmující. Vyznačuje se naprostou organizační neschopností v čemkoli, co se týká soužití se ženou (zejména tou vlastní) a zásadním omezením vnímání projevů té části svého okolí, která se nazývá „soukromí“. Za pozoruhodné považuji, že touto chorobou trpí i špičkoví manažeři, kteří s uchem na pomyslné kolejnici dokáží bez potíží ve svých podnicích odposlouchávat šustoty linoucí se od zaměstnanců tak, aby zabránili i náznakům pracovních střetů a tím i snížení objemu práce. Ve své vlastní domácnosti však nejsou schopni zvládnout ani problémy na té úrovni, jejichž pracovní ekvivalenty řeší se svou asistentkou mezi dveřmi, cloumaje v každé ruce jedním telefonem.

Jako na skutečnou raritku vzpomínám na jistého ředitele pro vnější a vládní vztahy jisté nadnárodní společnosti, jemuž legislativní rada vlády zobkala z ruky, aniž si toho vůbec povšimla, zatímco u vlastní ženy nenašel jiného komunikačního prostředku, než jí jednu prostě ubalit. Když jsem se jej ptala, jestli Cyrdovi Svobodovic taky ve Strakovce mezi dveřmi jednu fláknul, vytřeštil na mne zrak v totálním nepochopení. Inu, nezbylo mi nic jiného než následujícího půl roku ve vztahu k milostivé paní žehlit a žehlit a žehlit – až bylo vyřešeno rozdělení společného jmění manželů jeho jednostrannou lokací k rukám zbančené strany.

Záhadná selektivní porucha vnímání domácí scény mužem obvykle končívá domácí obdobou stávky a jednostranným odstoupením od kolektivní smlouvy, tedy, rozuměno správně, podáním návrhu na rozvod manželkou. Podnik je zavřen a opuštěn, výrobní haly zpustnou, zaměstnanci požadují náhradu škody, ušlý zisk, nevyplacené mzdy a placení hypoték. Manželky práskají dveřmi a to tak, že navždy, a malincí drobečkové, co tak krásně spinkali, když tatínek přišel z práce, mizejí v dáli za doprovodu manželčiných slov „a už je neuvidíš“.

Pokud je bůh, který právě sestoupil z Olympu do nemilosrdné reality, schopen uchopit se podané pomocné ruky, má šanci, abych mu vysvětlila, co se mu to vlastně stalo. Uvědomění si vlastní choroby bývá tvrdé, léčba zdlouhavá, následky trvalé. V řadě případů musím existenci jeho choroby pacientovi zatajit a léčivou medicínu podávat po troškách, aby si toho pacient nevšiml, neboť jeho narcistické ego by tímto zjištěním utrpělo nenapravitelnou újmu. Medicína, kterou svým ubohým nemocným ordinuji (viz palmáre uvedené na mých webových stránkách www.lawyers.cz), se zove emancipace. Tak, jak se ženy snaží emancipovat v profesním světě, je na mužích, aby se emancipovali v oblasti citů a rodinných vztahů. Pravda je, že někdy pod nátlakem, ale koneckonců manažerek se také nikdo neptá na jejich vztah k žehlení. (A kdy se na to kdo ptal mě?)

Můj pacient si musí uvědomit sám, že došlo k tragické události a že vyjma dalšího 11. září jej těžko může postihnout něco horšího. Jedna výjimka ovšem ještě existuje. Horší může být již jenom to, když nereaguje na moje slova „vy se prostě dohodnete“. Ta mu opakuji tak často a vytrvale, až se pacient se vzbouřenou protistranou prostě dohodne, a to tak, že slušně. Druhou stranu naopak lehkým, leč neustálým tlakem přesvědčuji, že děti nejsou kvérem, kterým se míří na hlavu protistrany za účelem dosažení pomsty. Tlak vyvíjím tak dlouho, až i protistrana pochopí, že je přece úžasné nejenom každý druhý víkend, ale i každou středu a čtvrtek šoupnout děti tatínkovi a odebrat se činit něco, co s dětičkami za zády a dříve i manželem tamtéž, bylo přinejmenším velmi složité. Coby bonus jsem ochotna (sama matka školou povinného dítka v tomto směru bohužel nerozvedená, a tudíž nepožívající výhody soudem ustanovené POVINNOSTI otců se o děti v jistém časovém období postarat), poskytnout protistraně několik tipů, co s načatým večerem. Jde většinou o místa, na která jsem se sama již řadu let nedostala.

Předložením předpokládaných nákladů na moje právní zastoupení pak obvykle docílím i vypořádání společného jmění manželů dohodou: málokdy bývá totiž vzájemná nenávist tak velká, aby převážila nad společnou myšlenkou „přece tohle nenarveme právníkům“.

Za předpokladu pacifikace obou stran se mi dokonce stále častěji daří usmířit i dalšího společného nepřítele, který se obvykle vynoří v průběhu řízení péče o děti, totiž soud. ( I když musím přiznat, že v jednom případě se mi to nepodařilo a pokud jsem toto konzultovala s dalšími kolegy, dopadli stejně – jedná se o jistou soudkyni JUDr. Molnárovou).

V tomto směru jsem nasbírala řadu pozoruhodných výroků ze strany soudu, jako třeba:

„V životě jsem neslyšela, že by něco podobného kdy fungovalo, ale já vám tedy tu dohodu o dětech schválím.“

nebo případně dialogů typu:

Soud: „A proč se tedy rozvádíte, když jste se tak úžasně na všem dohodli?“
Účastníci jednohlasně: „Protože kdybychom se nerozvedli, tak bychom se nedohodli.“
Soud: „Takže abyste se dohodli, musím vás rozvést.“
Účastníci jednohlasně: „Ano, hned.“
Soud: „Za účelem dohody se manželství rozvádí….“

Z výše uvedeného je zřejmé, že mužská polovina obyvatel této planety trpí jakýmsi deficitem, k jehož odstranění nebyly doposud vynalezeny žádné potravinové doplňky ani zdraví prospěšné látky. Což je ovšem pro mne velká výhoda. Jednak mám jak a na čem ty zpropadené chlapy i nadále jako každý správný advokát obírat (na rozvodech totiž) a jednak, až mi pro prokazatelnou neúctu k soudům seberou advokátní licenci, budu mít další náplň činnosti zajištěnu: otevřu si seznamku a zavedu poradenskou službu „jak klofnout milionáře a jak o něj nepřijít“. Blbejch ženskejch, co si budou myslet, že to je ta správná hodnota, bude vždycky taky dostatek. (Ach jo, zase jsem to pokazila…)

P.S. Tento blog jsem napsala speciálně na přání diskutujícího jménem bigjirka, který uvedl, že na blozích všichni jen mravoličně poučujou a že mám raději něco tůdle napsat, že aby nebyla nuda. Tož má možnost. V případě, že bude potřebovat moji odbornou pomoc ve výše naznačeném směru, má u mě slevu.

P.P.S. Adélo z diskuze na www.svaz-muzu.cz, mám alespoň malé nepatrné plus?

 

Komentáře

Příspěvky do diskuse se musejí týkat tématu. Vulgární příspěvky a příspěvky, které nemají nic společného s tématem, budou vymazány.

Líná černý psa napsal(a):

když už neusnu pro zhmoždění bránice, mohu alespoň komentář napsat až zítra?

11.09.2007 00:34:53

Paja napsal(a):

Teda vy tady rostete, u Vašich článků se mlátím smíchy.

Mimochodem... nemyslíte, že po tomhle kousku bude místo odložení kanálního cestování hrozit cihla už od obou pohlaví?

11.09.2007 02:57:50

Pepa Řepa napsal(a):

Dobrý den

elixír pro duši.Jako vždycky.

11.09.2007 08:18:21

Zach napsal(a):

Tak tedy paní Kláro,tak tady zjištˇuji,že jste nejen Samková,ale opravdu i Veselá.

Jen si myslím,že tu vaši malou flignu spolknou jen ty co mají ty modré punčošky vytažené až po prsa.Jinak je velmi milé,že konečně někdo z "druhé strany"uznal,že jsme vlastně slaboučcí,nemocní tvorové a navíc mě tím vůbec neurazil.

11.09.2007 08:45:39

radek napsal(a):

Nejenom na ženskou, dokonce i na chlapa,dobrý !

Až se budu rozvádět,beru Vás. S Váma to bude sranda.

11.09.2007 08:47:48

Petr186 napsal(a):

Já bych spíš rád věděl paní Samková-Veselá, jak to dopadlo s tím trestním oznámením Lukaše Kohouta na paní Urbanovou. Mám dojem, že to policajti hodili do koše, že?

11.09.2007 08:55:30

klarasamkova-vesela napsal(a):

AD Petr 186

No to já bych taky ráda věděla, jak to dopadlo a dopadá a dopadne. O tomto podání jsem se dozvěděla z médií a jestli se domníváte, že někdo z orgánů činných v trestním řízení se v této věci obrátil na moji klientku či na mne, hlub oce se mýlíte. Ale nebojte, budu informovat. KVS

11.09.2007 09:12:38

Misogyn napsal(a):

Vzdor tomuto i předchozímu článku Vás, paní doktorko, považuji za feministku.

Přesvědčilo mne o tom ryze ženské složení Vaší kanceláře a drobné náznaky feministického šovinismu ve Vašem předchozím článku.

I tak jsem ale rád, že aspoň jedna advokátka je ochotna pomáhat pronásledovaným mužům.

11.09.2007 09:14:11

alča napsal(a):

A to jsem si myslela, že jsem sama, která se zabývá tou podivnou situací - mít doma špičkového manažera, který je v práci špičkově výkonný, doma však absolutně nemanažersky líný...

11.09.2007 09:14:40

Dáda napsal(a):

Vztah v domacnosti (narozdil od pracovnich vztahu) totiz neni typu podrizeny x nadrizeny, ale rovnopravny, tedy mohu-li soudit podle sebe. Z toho duvodu se vyjednavani s partnerkou komplikuje :-). Dalsim duvodem sporu je fakt, ze zena je sice tvor nezny a citlivy (je ochotna se ustrnout nad hladovejicim kotetem), ale zaroven nektere veci tvrdohlave vyzaduje. Chlap neprizna, ze uz "nemuze".

K onomu panu rediteli, ktery svoji zene jednu ubalil, bych snad dodal je to, ze si to pravdepodobne zaslouzila. Tuto poznamku si muzu dovolit, protoze jsem manzelku nikdy neuhodil.

11.09.2007 09:19:28

lexus napsal(a):

No, Klárko, Vaše blogy jsou vskutku excelentní. Nejen že trpíte značnou dávkou humoru, který šikovně kombinujete s bohatou slovní zásobou a výřečností (což napovídá o značné inteligenci)ale nejvíce mě se mi na Vás líbí že jste absolutní realista a svět kolem sebe vnímáte takový skutečně jaký je. Bez předsusdků, bez falešných ideálů, s nadhledem.

11.09.2007 09:37:58

alena-m napsal(a):

http://www.svaz-muzu.cz, to me docela zaujalo ke svazactvi muzu CR uz bych prihlasila nekolik predchozich diskutujicich-

,,diagnoza muz ".. zda se mi ponekud rozvinuta ..komplexy, menecenost a nedostatecne naplnena touha..

11.09.2007 10:22:06

Čochtan napsal(a):

Paní Kláro, není jádro pudla v tom, že ženská sice neví co chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane ?

11.09.2007 10:54:24

Zuzana napsal(a):

Cochtane, evidentne jste se upsal, protoze misto slova "zena" nepochybne patri slovo "muz" :-D

K autorce: Jen tak dal..

11.09.2007 11:11:08

Filantrop napsal(a):

Tak bohužel zase jeden nudný, omezený a povrchní článek osůbky, která si myslí, že to, co napíše, stojí za zveřejnění.

Neschopnost vidět věci potažmo vztahy v širším kontextu je to, co tento slaboduchý článek se sklonem k samolibému exhibování zařadí mezi bezvýznamné binární smetí internetu.

Je to prosté: na vztah jsou nutní alespoň dva. Oni nesou odpovědnost za vývoj vztahu, za jeho slabiny, přednosti krize a návraty. Vztah muže a ženy není nic neměnného, zejména proto, lidé se mění. Často ta, která vedle mne kráčí, již dávno není tou štíhlou, laskavou a éterickou bytostí stejně jako ten , který s pivkem na pupku sleduje fotbalové události roku , již není to co býval. Každý vztah se po čase z podstaty lidí nasytí. Tehdy teprve začíná ten skutečný závazek pro oba: jak budeme budovat náš vztah dál. Jsou mé osobnostní vlastnosti, životní postoje a hodnoty takové, které dokáže tolerovat a rozvíjet můj partner? Pokud si tyto otázky lidé položí dříve, lze se z krizí dostat i poučit nezávisle na trendech společenského vědomí.

11.09.2007 12:14:03

jaryn napsal(a):

Chacha, doooost dobrej článek! Dobrej, protože je konečně napsanej s nadhledem a humorem, což obvykle článkům na toto téma chybí.

V diskuzích mě pak (nemile)překvapuje, kolik ženských nemá chlapy rádo.

Ženský! Možná jste doma měly blbce. Stačí to ale na posouzení jako repre vzorek? Napadlo vás někdy, že možná taky sklízíte ovoce vlastní setby?

Ale abyste neřekly, tak i opačně:

Chlapi! Ta vaše byla možná pěkná mrcha. Odvážíte se říct totéž o všech?

Možná že jsou docela fajn, ale my to nevidíme. Třeba jim fakt můžeme připadat jako pitomci. Nepracujeme na tom náhodou svým každodenním chováním? Nejsme třeba náhodou doma líní sebestřední bručivci bez smyslu pro humor?

Ale obecně řečeno: pokud ženská nemá V PRINCIPU ráda chlapy, nikdy si k sobě pořádnýho nenajde, alespoň ne na dlouho. O to víc pak bude vykládat moudré obecnosti o blbých chlapech takovým podobným, jako je sama, i komukoliv jinému, ať už o to stojí či ne.

A to samé platí i pro chlapy.

11.09.2007 12:18:17

Tereza napsal(a):

Feministka na Vas nehodi cihlu, protoze se zastavate prav otcu, spis s Vami najde spolecnou rec. Radsi nez psani klise veujte trochu sveho drahocenneho casu precteni alespon jedne feministicke knihy, abyste o feminismu neco vedela (tedy nejen z Blesku a Skvoreckeho). Doporucuji pro zacatek jednodussi cteni: Curran a Renzetti: Zeny, muzi a spolecnost. Drzim palce.

11.09.2007 12:37:09

Michal napsal(a):

Dobrý den, článek vážně super. Je to bráno s nadhledem žádné moralizování a poučování. Přitom pro obě strany docela poučné. Ten kdo trochu přemýšlí, musí uznat, že ani jedna strana to nemá jednoduché. Ale v konkrétních situacích to jde někdy jen velmi těžko.

P.S. Máte ve Stránecké Zhoři ještě nějaké prapředky?

11.09.2007 12:38:34

bara napsal(a):

Vaše články hltám. Líbí se mi. Jen, pro Boha, nepřestaňte, i když dostanete 100x přes prsty.

11.09.2007 12:43:47

bara napsal(a):

PRO FILANTROPA:

Apropo, jaký článek jste zplodil Vy? Asi žádný, dle Vašeho příspěvku. V demokracii si každý může přečíst článek, jaký on chce. Pokud se Vám článek nelíbí, nečtěte ho. Jednoduchá rada. P.S. Čtěte Medvídka Mývala = stejná inteligence jako Vaše.

11.09.2007 12:46:01

misantrop napsal(a):

kromě odlišné roli při biologické reprodukci člověka nechápu proč to neustálé porovnávání jestli je lepší chlap a nebo ženská. Na to přeci neexistuje odpověď.

A jestli má některý z pánů pocit "běda můžům, kterým žena vládne", tak ať se zamyslí sám nad sebou. Buzerace přeci může přijít od ženy stejně jako od muže. Tak se jí (té buzeraci) nepodvolím a basta. A s rozumnou dohodou je to totéž - tady jste s genderovým klíčem prostě v háji.

11.09.2007 12:52:39

I. napsal(a):

Pěkně napsané s licencí ženy, která vidí, jak zákeřné dokáží ženy být.... Napsat to chlap, nevim nevim:-).

Máte pravdu, že je čas na emancipaci mužů.

11.09.2007 13:00:01

Jana J napsal(a):

Paní Kláro, dost dobrý. On ten boj pohlaví probíhá i v německé gramatice...je pravda, jak píše misogyn, že někdy je těžké facku neubalit, leč není možno toto řešení doporučit. Jednak to znevýhodňuje ženy - mají menší fyzickou sílu a tudíž riskují zranění, jednak to svědčí o naprostém selhání pachatele. Je pravda, že v kavárně leckdy zaslechnu dámskou konverzaci, při které si říkám - proboha, kdo tohle má doma? Jsou to ženy většinou "vystajlované" od hlavy až po paty a další podrobnosti stylu řeší s přítelkyněmi hodiny nad kávou.Většinou nepracují, jak vyrozumím z hovoru.Jenže - to si muži zaviní sami, když si takovou anorektickou dokonalost vezmou v domnění, že žena má především reprezentovat. Neznají nejnovější výzkumy, podle kterých se inteligence s nejvyšší pravděpodobností dědí po matce, a pak se diví, že mají blbé děti. Na fackování je pak už pozdě. Na závěr si dovoluji podotknout, že i můj příspěvek byl napsán se značnou mírou nadsázky.

11.09.2007 13:00:02

Cicero napsal(a):

Paní doktorko, nemohla byste zveřejnit text usnesení, kterým byla odmítnuta ta ústavní stížnost, a na které si stěžujete? V tisku se o argumentaci ÚS nedozvíme nic pořádného. Byl by to počin ještě záslužnější, než vyhovět bigjirkovi a napsat (uznávám že pěkný) text o výkonu advokaci v oblasti rodinného práva. :)

11.09.2007 13:05:54

Baba Jaga napsal(a):

Chlapi jsou všicni stejní, rozdíl je pouze v tom, jak o nich jejich manželky mluví. Mně toho mého všichni závidí, protože o něm mluvím jenom hezky.

11.09.2007 13:06:14

Důchodce Karel napsal(a):

Paní doktorko, pro mne jste " BOREC NAKONEC ".Samozřejmě pouze obrazně, protože tento článek je skutečně více než dost dobrý. Doufám, že Vaše služby potřebovat nebudu (ač bych je v případě potřeby určitě rád využil), protože kdo by mi pral,žehlil a uklízel (vysavač vyloženě nesnáším). Takže i z tohoto důvodu se radši Vašich služeb zříkám a s babkou to yvdržím dokud to půjde.

11.09.2007 13:12:38

stejskal napsal(a):

Bravo, paní Babo Jago :-)

Libor Stejskal

11.09.2007 13:14:08

Filantrop napsal(a):

PRO BARA:

:-)

11.09.2007 13:22:24

M.Q napsal(a):

Velmi inteligentní, humorné, psané z nadhledu a s odstupem.Navrhuji na nějakou literární cenu za smysluplné texty. Těším se na další. To další je v plurále.

Díky

MQ

11.09.2007 13:23:55

klarasamkova-vesela napsal(a):

AD Cicero:

Máte pravdu, pracuju na tom. Potřebovala jsem si včera v noci odpočinout, protože souběžně ještě dopisuji svoji dizertační práci z právní teorie a smolím komentář k novému Občanskému zákoníku. Na uveřejnění pracuje můj webmastr, mělo by to být během dneška - zítřka na mých webových stránkách http://www.lawyers.cz. KVS

11.09.2007 13:31:14

Čochtan napsal(a):

Tak si říkám, že být na místě těch chlapů, které vy rozvádíte, tak manželku na usmířenou vezmu na dovolenou , peníze místo vám vrazím do pěkné jachty, pozvu pár známých aby se stará měla před kým chlubit a já měl svědky.

V pravý okamžik stačí pohnout kormidlem, ráhno přeletí na druhý bok, a neštěstí je hotové.

11.09.2007 13:36:40

korty napsal(a):

Dobry den, diky za zajimavy blog - jsem rad ze po rade nasich omezenych politiku a politicek prisel take blog s necim zajimavejsim.

Jedine co mi zde chybi je jedna zasadni vec. Prestoze jste narcena z emancipace muzu a stejne tak muzete byt narcena z emancipace zen, neverim ani na jedno. Clanek je zajimavou sondou do chovani obou pohlavi, ale stejne nebude zadne partnerstvi fungovat, kdyz k nemu oba partneri nebudou pristupovat stejne tedy - muz je rovny zene, zena je rovna muzi. Reci pochlapenych feministek o vyssim principu u zen jsou stejne mimo jako reci ufnukanych zakomplexovanych muzu o jejich nadrazenosti - ani jeden z techto taboru nemuze mit fungujici vzah..

Verim, ze jedine partnerstvi, ktere se ma sanci nedostat k rozvodovemu soudu, je to, ktere funguje na rovnosti a nemyslim tim rovnajici se partneri ale jsouci si rovni. Tot vse.

Jo a Jarmila Stehliku by si mela prestat hrat na americanku :-).

11.09.2007 13:44:37

Zach napsal(a):

To Korty

Nemylíte vy tu Džihádilu Stehlíkovou,ta si na nic nehraje,to je od přirození(nebo přirozenosti?),s tím už se nedá asi dělat nic,vůbec nic:-).

11.09.2007 14:03:13

Zach napsal(a):

To Korty

Nemyslíte vy tu Džihádilu Stehlíkovou,ta si na nic nehraje,to je od přirození(nebo přirozenosti?),s tím už se nedá asi dělat nic,vůbec nic:-).

11.09.2007 14:03:55

Zach napsal(a):

No toto,omluva za zdvojení.

11.09.2007 14:05:29

Marťan napsal(a):

Celkem pěkně napsané, nicméně k neučtení dlouhé. Pointa či poučení by mělo přijít na konec, ale než se k tomu čtenář dokouše, trochu se topí. Příště jinak zdařilý text prosím o třetinu, klidně o polovinu zkrátit, vyškrtané pikantnosti se mohou hodit za týden.

11.09.2007 14:38:25

jaryn napsal(a):

Marťane,

že ty si kupuješ i zkrácený romány od Reader´s Digest?!

Mám pro tebe mňamku, román Zločin a trest. Stačí nadpis a už to nemusíš číst. Všechno víš, žádný zbytečný okecávačky. Superzkratka :-)))

11.09.2007 14:59:15

Jiřina napsal(a):

Baba Jaga to napsala i za mne.

11.09.2007 15:40:14

Petr Sláma napsal(a):

Ahoj paní JUDr,

velmi dobré. Hned jak přijdu domů z práce, tak to dám přečíst manželce.

Přeji chuť do dalších postřehů.

Petr Sláma

11.09.2007 15:57:12

Luděk Král napsal(a):

Moc děkuji za balzám na duši. Hned v noci jsem si ale zkazil náladu přemítáním o dalších blogařích a snažil jsem se porovnat, nikoliv obsahově samozřejmně, v čem je vlastně rozdíl. Vy i oni píšete de facto o své práci. U Vám se je to o moudrosti, humoru a lehké nadsázce, u nich je to krev, pot, hrůza o post, neznalost věci ale daleko nejhorší je , myslím, neznalost člověka a jeho myšlení, neznalost hranice, přes kterou se člověk nedá a nesmí nechat ohnout.

11.09.2007 16:26:38

jirka 123 napsal(a):

Když jsou muži tak nedokonalí, tak nevím, proč si je pořád berete za muže a pak naříkáte, jakou osudovou chybu jste to udělaly. Říct, že VŠICHNI muži jsou stejní je tak uboze laciné... ještě že my muži tento problém ,,nemáme" ;O)

11.09.2007 16:40:33

Han napsal(a):

Jeden z těch novějších: Víte, proč nemůže být válka pohlaví nikdy rozhodnuta? Protože na obou stranách fronty je spousta bratříčkování s nepřítelem!

11.09.2007 16:42:06

klarasamkova-vesela napsal(a):

AD Luděk Král:

Já totiž o všechny svoje posty přišla, respektive jsem je nedostala - není co ztratit :-)

11.09.2007 16:44:48

Jana J napsal(a):

Jirko 123, tak mi řekněte, koho jiného než muže si máme vzít za muže, když nejsme na ženské...Sex je moc dobrá věc, když se to umí...Dále je občas třeba transportovat těžká břemena a živit fakany. Ne, beze srandy, život bez mužských si nedovedu představit.

11.09.2007 16:45:22

Čochtan napsal(a):

Ladies and Gentlemen:

zde naleznete vše:

Josef HAUSMANN: "Základy mužského šovinismu", ke stažení na:

http://www.krtecek.lbc.cz/D...

Já si to stáhnul, je to necelých 50 stránek, a stojí to za to. Paní Kláro, to by bylo i pro Vás a vaší práci dost dobré. Koukněte na to.

11.09.2007 17:15:30

Čochtan napsal(a):

Je tak na ukázku jakým stylem pan Hausmann píše:

Předmluva ke druhému vydání:

Fakt, že první vydání bylo rozebráno během dvou měsíců, je smutným dokumentem toho, že diskutovaná problematika tíží mnoho lidí, samozřejmě hlavně mužů. Ženskou část čtenářstva kniha rozděluje ostrým řezem na dvě části. Na tu rozumnější, která se se mnou zásadně nepře, a na ty ostatní, které mě nenávidí a o kterých kniha de facto pojednává. Přiznávám, že jsem zaskočen početností té první části, o které jsem se domníval, že bude tvořena pouze řídkými výjimkami. S reprezentantkami té druhé části pak v různých obměnách vedu v podstatě tento rozhovor:

Já: “Proč jsi naštvaná?”

Ona: “Četla jsem kus těch tvejch žvástů”

Já: “Co konkrétně myslíš, že není pravda?”

Ona: “Třeba to, jak tam píšeš, že na nás kromě přirození nic není.”

Já: “Ale my mužský všechno ostatní nalezneme u kamarádů a lepší. Lépe si s nimi pochlastáme, srdečněji se zasmějeme, kvalitněji si zahrajeme šachy, tenis, na čundru sneseme větší nepohodu, na skalách vylezeme obtížnější cesty, lépe si zahrajeme fotbal, ve větší pohodě si zazpíváme i zařveme, větší kus práce s nimi zastaneme atd. Co mně, kromě svého těla, můžeš prosím tě nabídnout, co bych u kamarádů neměl? Jakou oblast života kromě sexu mně můžeš pokrýt lépe než kamarádi? No řekni sama, můžeš na to něco logického namítnout?”

Ona: “Jo, že seš úplnej magor.”

Srpen 1996 Josef Hausmann

11.09.2007 17:19:52

LEVAK napsal(a):

Vážená paní taky trpím pandemickou globální chorobou,která je diagnistifikovaná jako „diagnóza muž“ když se s manželkou známe 43 let,11 měsíců a 11 dnů a firma našeho manželství má trvání 42 let,4 měsíce a 11 dnů? Nebo se jedná o diagnózu "totálně domestifikovaný muž"?

PS: na vojně jsme používali zkratku ÚBNV(úplně blbý následkem vojny) pro některé(většinu) lampasáky a dýzláky. Dala by se tato zkratka upravi na ÚBNM?

11.09.2007 17:57:48

Anna napsal(a):

To Jana J

copak sex.Na blogu pana Hvížďaly psala jakási paní Kopidová, že hlavním kriteriem pro partnera je rychlost vynášených odpadků, respektive jejich hmotnost.

Asi maj daleko popelnice.

11.09.2007 19:28:34

Luděk Král napsal(a):

ad KS-V

vždycky je co ztratit, třeba tvář

11.09.2007 19:37:34

KVS napsal(a):

Ad Luděk Král: máte pravdu. Otázka tváře je další blogové téma. Co se mojí tváře týká, tu mi nasadiliuž dávno jiní a já s tim nic nenaděám. Mohli by mi vzít leda duši a tu nevezmou, protože já s Mefistem nekšeftuju nemá pro mě dost kvalitní zboží. DíKY ZA PODNěT, KVS

11.09.2007 20:49:24

Milan napsal(a):

Je dobře, že nějaká advokátka je schopna uznat, že v manželských a rodičovských soudních sporech jsou muži ti slabší.

Přesto bych ale mužům doporučil vybírat si v takových případech za advokáta muže.

11.09.2007 21:49:11

Recenzent napsal(a):

Michalovi: KVS ve Stránecké Zhoři prapředky nemá, má je na hřbitově v nedalekém Netíně; to je zhořská farní ves. Ve Zhoři má něco "druhokolenových" bratranců a sestřenic a jejich četných potomků. A ti druhokolenoví bratranci stále nesou to prapředkovské jméno, aniž tuší, že je italské.

11.09.2007 22:35:42

Marcel Derian napsal(a):

Veselá Kláro, jak už jsem jednou psal, tebe je na práva škoda :-)

11.09.2007 23:49:39

Líný černý pes napsal(a):

to : Luděk Král (16:26)

Víte, v čem je ten rozdíl? Paní KV-S dělá svou práci nejen naplno, ale hlavně ji dělá ráda.

11.09.2007 23:59:57

Zdeněk Žamboch napsal(a):

Vážená paní, Váš příspěvek jsem přestal číst po nárazu na slovo "mysoginka". Předpokládám, že jste je odvodila ze slova "misogyn". Pak by ovšem muselo znít "misogynka". Prosím, pamatujte na to příště.

12.09.2007 05:12:52

šťoura napsal(a):

Autorce

Paní advokátko, jak už upozornil přispěvatel přede mnou, píšeme správně "misogyn" s "i" nikoliv s ypsilonem, je to slovo řeckého původu, odvozené od misein=nenávidět a gyné=žena.

12.09.2007 08:32:10

Javít napsal(a):

Co si vyčítat. Dle statistiky se každé druhé manželství rozvádí. Než se vezmou, tvrdí, že našli životní lásku a pak najednou není na tom druhém nic dobrého.

Jestliže se 50 % manželství rozvádí, a většinou brzy si každý z partnerů najde nového, určitě lepšího, znamená to, že polovina partnerů si bere tu druhou polovinu, takže zapárkrát si vezme toho prvního partnera(ku). Tomu se asi říká recyklace, že ?

12.09.2007 08:38:12

Šotek napsal(a):

Proč se neozve bigjirka, když to bylo napsáno speciálně na jeho přání ? Dostalo se mu takové cti, a on, rošťák, ani nepoděkuje.

12.09.2007 08:41:57

celem napsal(a):

nechce nepsat nějakou knihu, udělám si na ní místo v knihovně .... jinak na rozvody jsem machr ... ( na ty vlastní ) advokáta jsem nikdy nepotřeboval( A snad už potřebovat nebudu ) ale pokud bych .... teoreticky ... potřeboval a měl na něj .... bude o vás usilovat :-)

12.09.2007 09:01:49

Misogyn napsal(a):

Javitovi:

Ne každé druhé, ale dvě třetiny.

Kdo vstupuje do manželství, má 67 % pravděpodobnost, že se rozvede.

http://www.euroskop.cz/2013...

S ohledem na to by se muži nad 30 let už vůbec neměli ženit.

Mají 67 % pravděpodobnost, že se rozvedou. Dvoutřetinová jistota, že pouze vrážím své životní úsilí a peníze do rodiny, která nevydrží, je úděsná.

Pokud se rozvedou, mají 98 % jistotu, že své dítě do péče nedostanou - naopak budou mít problémy se s ním i jen stýkat.

Takže kdo se žení po 30, měl by si být vědom, že poslední léta své síly a schopnosti věnuje tomu, aby se stal doživotním platičem alimentů. Až se udře, bude vykopnut z domu. Nejspíš pod záminkou domácího násilí, aby panička měla jistotu, že se s dětmi nebude smět stýkat a že si nebude moct ani odvézt podíl na majetku a že jí v bytě, který zařídil, nebude překážet.

Kdepak - svatba je jen pro mladé a naivní, kterým když to nevyjde, tak jim to nevyjde v době, kdy ještě mají dost sil i času uspořádat si život jinak.

Pro třicátníka a staršího je svatba projevem extrémní sebevražedné hlouposti.

12.09.2007 09:10:18

Cicero napsal(a):

Zdeněk Žamboch: Vy si toho asi v životě moc nepřečtete. :-)

12.09.2007 09:46:15

valenta napsal(a):

Feminismus je blbost,stejná jako mužská nadřazenost.

12.09.2007 11:06:12

Čochtan napsal(a):

Misogyn má recht, ženit se je velké riziko. Znám jednoho fotografa, ten má už 3 ženy, s rozestupem asi 10 let, žije se všemi třemi v jednom domě, spí v jedné posteli, vaří v jedné kuchyni, jedí všichni u jednoho stolu, děti mají jednoho tatínka a tři maminky.

Velice harmonická rodina. :-))

12.09.2007 12:31:45

Javít napsal(a):

to Čochtan:

jen více takových "rodin", alespoň bude méně rozvodů. Dva ze tří chlapů vždy utřou nos.

12.09.2007 15:52:18

Čochtan napsal(a):

Javite, ale co to udělá s genetikou ! Takovej chlap musí být nejen zdatný při vydělávání peněz ale i jinak.

Jen ty nejlepší geny se předají dál.

Jinak pro ty ženský to je docela dobrá věc, domácí práce si rozdělily, takže na každou připadne jen třetina. Pro děti je také dobré mít víc sourozenců.

12.09.2007 16:03:45

Líný černý pes napsal(a):

to Čohtan :

Ten chlap musí mít ale nervy - tři tchýně.

12.09.2007 16:33:46

Čochtan napsal(a):

On není ženatý s žádnou z těch tří. Takže se paní tchýně drží zpátky aby to dceruškám nepo...ly.

Všechny tři také poznal při práci jako modelky, ....

12.09.2007 17:18:10

Javít napsal(a):

to Čohtan :

s genetikou asi budou problémy. Zřejmně se narodí další dítka s fotoaparátem na zadečku. V jejich případě možná budou živit ony jeho. Asi však toho dědek již moc nespořádá.

12.09.2007 17:30:09

Anna napsal(a):

Dobrý den Kláro

a teď z jiného soudku.Nemáte u vás místečko?

Není vám líto Buryho?Chudák bude chodit a ptát se:Chcete mě?

Jak znám Strstku, tak ten ani náhodou.

12.09.2007 19:01:41

klarasamkova-vesela napsal(a):

Ad Anna: vůbec netuším, o čem píšete. Jestli s tím nechcete do diskuse, tak mi napište na klara.vesela@lawyers.cz

12.09.2007 19:36:12

Anna napsal(a):

Já myslela toho chudáka exsoudce Bureše. Prohlásil, že bude obcházet soudy a advokátní kanceláře a ptát se, jestli ho někde nechtěj.Mě je ho tak líto a Srstka s Kubišovou ho už vyhodili, že maj plno.

Jó a to chtěl bejt prezident.

12.09.2007 19:58:43

Cicero napsal(a):

Díky za to usnesení!

12.09.2007 20:11:59

stejskal napsal(a):

Paní doktorko, nedoporučoval bych Vám psát do diskuse Vaši mejlovou adresu.

Vystavujete se riziku, že Vaši mejlovou schránku zaplaví softwaroví roboti spamem.

Navíc je to úplně zbytečné. Stačí kliknout na Vaše jméno v diskusi (to, co je podtržené) a dotyčný Vám může mejl rovnou napsat a odeslat.

Libor Stejskal

12.09.2007 20:39:19

bigjirka napsal(a):

Dobrý večer, paní Klárko, děkuju za poctu, prolítl jsem a nestačil úplně vychutnat, resty mne honí. Byl jsem dva dny na pracovním výletě u klienta.

12.09.2007 22:18:36

jelínek napsal(a):

Vážená a milá paní,fandím Vám od té doby,co jsem si přečetl jeden z Vašich předchozích blogů.Teď jsem se kromě úcty k Vám také pobavil a tak jste mým společníkem k četbě.Díky a držím palce ke všemu konání.Nejsem postižen touhou po rozvodu (mám manželství 43 let),vycházím z toho,že každá nová věc časem zestárne a zevšedne.Jedna moudrá paní mi říkala"ono je to jedno,ona je každá jinak protivná"

13.09.2007 16:53:30

Jelínek napsal(a):

Většině píšících:

podle hodin,ve kterých píšete své příspěvky, soudím,že jste pracovně až přetíženi.Buďte na sebe opatrní,ať si třeba neublížíte!!!Až půjdete k šéfovi podávat žádost o zvýšení platu,informujte ho také o této své společenské činnosti.Jistě k ní přihlédne.

13.09.2007 17:05:16

Čochtan napsal(a):

Jelínku, když je jeden svůj vlastní šéf, tak to se mu to píše ! :-))

13.09.2007 21:57:32

Líný černý pes napsal(a):

to Jelínek :

Pes se potrestal tak, že jde mýt nádobí. Jinak nemám šéfa a proto mi nemá kdo přidat.

13.09.2007 22:23:16

Zach napsal(a):

to Jelínek:

já zase nemusím po ránu na nákupy do Teska.

14.09.2007 05:14:09

jaryn napsal(a):

Jelínku,

protivní dědkové dřív buzerovali z lavičky před domem. Holt, doba se mění...

14.09.2007 09:03:41

Jaroslava napsal(a):

Super názory, Kláro děkuji Vám za to , že bojujete na právo dítěte na oba rodiče. Fandím Vám a věřím, že střídavá péče bude co nejdříve běžným a spravedlivým rozhodnutím českých soudů. Vaše Jarka Dvořáková Mirošovice:-)Mrzí mě, že ženy v česku vypadají jako feministky, ovšem díky soudům co kradou tátům děti to tak je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

15.09.2007 09:11:44

bigjirka napsal(a):

Tak jsem si konečně blog přečetl pořádně. Fakt moc pěkný a jsem rád, že jsem přispěl alespoň provokačkou. Snad tu slevu potřebovat nebudu - tedy alespoň v rozvodu ne. K tomu se pokud vím nechystáme. Pokud jsem viděl kolem sebe, staré problémy se nevyřeší a nové přibudou.

15.09.2007 17:30:11

 

Advokátní kancelář Klára Samková s.r.o. je pojištěna pro případ odpovědnosti za škodu do výše 50 000 000 Kč ročně.

Kromě tohoto pojištění je každý spolupracující advokát pojištěn na částku 7 500 000 Kč ročně.

Pokud advokát zanedbá svou práci tak, že poškodí zájmy svého klienta, vzniklou škodu uhradí klientovi pojišťovna advokáta.